Umjesto o programima, slušamo o spomenicima, hrani i pivačima

Predizborna kampanja koja završava ovog petka u ponoć bila je izuzetno kratka. Službeno je trajala samo dva tjedna, no neki od kandidata već mjesecima brane tezu kako su upravo oni najbolje rješenje za ovaj komadić raja koji nazivamo Split. Primjerice, donedavno sveprisutni Tomislav Zaninović u kampanju je krenuo punom snagom, iz niskog starta, agresivno, uporno, na granici zlostavljanja birača. Hodao je Zane od vrata do vrata, vukao za rukav građane centrom grada, organizirao jednu konferenciju za medije tjedno, udarao po protukandidatima... što mu je zapravo i bio jedini "izborni program". Ipak, kako je kampanja odmicala, a bankovni račun kopnio, tako je Zaninović gubio korak s onima koji su se tek zahuktavali. Zaninović će možda i dohvatiti koju vijećničku fotelju, no i dalje će ostati samo stariji brat poznatih sestara.

Dio ove kampanje su i osobe koje možda i imaju dobru poruku, optimističan program, kvalitetnu ideju, no nemaju mogućnosti parirati velikima. Kampanja košta, a dobra ideja bez financijskog zaleđa danas ne može daleko. U tu skupinu spadaju svakako Marijana Puljak i njen "Pametni grad", Hrvoje Tomasović s ponajboljom prezentacijom zanimljivog programa i Sanja Bilač koja okupljanjem mladih ljudi pokušava maknut sa sebe etiketu Kerumove kritičarke. Sanjin najveći problem je to što lista mora sadržavati 35 imena, a ne deset koliko ih maksimalno imaju neke sposobnosti, znanje i ambicije. Sve ostalo je popunjavanje praznih polja. Još jedna osoba koja ima Kerumovu etiketu je još uvijek aktualna dogradonačelnica Anđelka Visković. Koliko god se profesorica Visković trudila promovirati svoj program, svoje ideje i zamisli, još uvijek je prati činjenica kako je ona tri i pol godine aktivno sudjelovala u Kerumovoj gradskoj vlasti.

Željko Kerum je još jednom postao najveći profiter izborne kampanje. Od političkog mrtvaca koji se nije ni mislio kandidirati za reizbor postao je glavni favorit za još jedan mandat. Kampanju je bazirao na dernecima, feštama, harmonici i feti pršuta. Radi predstavu za birače, izbjegava sučeljavanja, programa nema, pa nema što ni predstaviti. Ipak je nekako građane uspio uvjeriti kako su za "kafanskog druga" namješteno opremanje vrtića, za svoj Ferrari sanirane rupe na cesti, za predvorje svog hotela uređena obala, gradskim novcem plaćena fešta, križ i spomenik zapravo na dobrobit grada i za Split najveća korist u zadnjih 20 godina. Nezaposlenost, katastrofalno stanje gradske blagajne, nepostojeće gospodarstvo i rodbinu u gradskim firmama više nitko ne spominje. Uspio je bahato urlikanje ustaških melodija s jahte privezane na sred Rive pretvoriti u šarmantnu turističku atrakciju i ponovno mu se predviđa uspijeh.

Ako se ta predviđanja ostvare, ako Kerum zaista dobije još jedan mandat, onda su za to isključivi krivci HDZ i SDP. Kerumovih 7 ili 8 posto birača će glasati na izborima na kojima će ponovno biti jako loša izlaznost. Takvima je pršut na čelu i harmonika na uhu zakon, vic, odlična ideja. Međutim, 80 posto birača koji na društvenim mrežama osuđuju neprimjereno ponašanje čelnog čovjeka drugog grada u državi će i ove godine ostati doma i ignorirati izbore. Upravo to je ogroman propust HDZ-a i SDP-a koji ih nisu animirali.

 

HDZ je svoju skupo plaćenu kampanju sveo na putujuću družinu Vjekoslava Ivaniševića i koalicijskih partnera koji iritiraju građane gomilom predizbornih skupova s istim licima, istim govorima, istim kobasicama, istim pivom na različitim lokacijama. Zamorno, nemaštovito, dosadno i potrošeno. Predstavili su kandidata s kojim se moglo raditi, kojeg se moglo oblikovati. Međutim, totalno bezidejni voditelji kampanje tog privatno zaista simpatičnog gospodina nisu uspjeli pripremiti za javne nastupe, pa je prva polovica kampanje, potrošena u Ivaniševićevom grčevitom i prestašenom zamuckivanju pred mikrofonom. A prvi dojam se teško mijenja. HDZ je trošio na zastarjele telop-reklame i bezidejne slogane. Prije kampanje bi Zlatko Ževrnja bez dileme osvojio županiju u prvom krugu. HDZ je napravio tako "kvalitetnu" kampanju da je sada Ževrnja u velikim problemima i prijeti mu drugi krug, iako su i on i Ivanišević kandidati kakve HDZ u Splitu i Splitsko – dalmatinskoj županiji dugo nije imao.

SDP je također kriv za Kerumovo izdizanje iz mrtvih zato što su procjenili kako im jaki Kerum zapravo pomaže. Plan je da Kerum izbaci Ivaniševića, a onda će se Baldasar lako obračunati s Kerumom u drugom krugu pa su "zakasnili" s kritikama na račun aktualnog gradonačelnika. Pitanje je samo jesu li se, na štetu Splita, preračunali.

Nedjelja, 19. svibnja se bliži. Uskoro ćemo doznati tko će biti odgovoran za grad Split iduće četiri godine. I ovaj put, kao i na prošlim lokalnim izborima, ključevi grada su u rukama velikog dijela ljudi koji će u nedjelju ostati doma. Nakon toga će biti kasno zgražati se nad fetama pršuta na čelu, bespravnim građevinama, nepotizmu, rođačkim vezama i pijanim pjevačkim ispadima s jahte i bine. Ono što je poduzetniku Kerumu dozvoljeno, čak i simpatično, gradonačelniku jednog grada kakav Split može i mora biti nije! Splite, oglasi se, na tebi je red!


RM