Jakov Sladojevich: Ženska kolekcija visoke mode Schöneberg

U subotu, 28. prosinca 2019.  u 18 sati u Galeriji fotografije Fotokluba Split, Marmontova 5 otvorit će se izložba završne kolekcije magistarskog rada  "Ženska kolekcija visoke mode Schöneberg" Jakova Sladojevića, mladog modnog dizajnera. Autorica fotografija je  modna fotografkinja Samantha Kandinsky.

Izložba se može pogledat u subotu od 18 do 22 h.

Ženska kolekcija visoke mode Schöneberg
Simbolizam krzna u kolekciji:  Preispitivanje humanosti u kontekstu 2. svjetskog rata - jesmo li ljudi ili životinje?


Mentor: prof. Elena Fajt

Iz predgovora:
I dress for the image. Not for myself, not for the public, not for fashion, not for men.
– Marlene Dietrich
Moda većini ljudi predstavlja sredstvo za izričaj vlastitog identiteta, individualnosti i unikatnosti. Ipak, što kada moda progovara više o društvenom kontekstu, rodnim ulogama i kolektivnom identitetu?
Jakov Sladojevich svojom završnom modnom kolekcijom magistarskog rada, koju je radio pod mentorstvom prof. Elene Fajt na Naravoslovnotehniškom fakultetu, Univerze v Ljubljani, progovara upravo o povijesti, društvenim poretcima koji oblikuju modu i, na koncu, o samoj ulozi roda u modi. Kao inspiraciju za svoj rad uzima djelovanje Marlene Dietrich, ženu koja je svojim nastupima i modnim odabirima provocirala temu rodne nejednakosti, dominacije, dehumanizacije te štovanja izmišljenih idola i ideala, odnosno fetišizma.
Glamurozna ikona koja je obilježila dvadeseto stoljeće nije bila tipična zvijezda utoliko što se u svom radu borila za ravnopravnost spolova, rodova i zagovarala mir, pružajući otvoren otpor represivnim i totalitarističkim sustavima.
Rođena Nijemica, odbacivala je ideologije nacističke Njemačke te tako bila obilježena kao izdajica njemačkog naroda. Revoltirana, okreće se Zapadu i u vrijeme Drugog svjetskog rata animira američke trupe, promovirajući liberalizam i brisanje granica između spolova i rodova: uobičajene „ženske“ kostime često mijenja za „mušku“ odjeću pa tako nastupa u hlačama i sakoima koji su dotad bili rezervirani isključivo za muškarce.
Ovaj iskorak je značio promjenu u percepciji rodova i njihovih uloga: mogu li žene biti jednako autoritativne i dominantne kao i muškarci?
Sladojevicheva kolekcija uključuje 5 outfita, kojima konceptualno i simbolički obrađuje različite aspekte Marleninog života. Svaki njegov korak u razvoju kolekcije pomno je promišljen: materijali i boje nose jak simbolizam, a sami dizajn nosi sa sobom posebnu priču o brzoj evoluciji i devoluciji društva.
Stilska inspiracija za kolekciju je art déco, pokret koji je slavio brzi napredak u industriji, a ta brzina je – ironično i očekivano - rezultirala Drugim svjetskim ratom. Zbog toga u ovoj kolekciji Sladojevich  koristi  art déco linije, a bojama evocira ideje rata, fetiša, raskola i „poplave“ društva te simbolički preispituje do čega je čovječanstvo došlo: jesmo li ljudi ili životinje?

Katarina Duplančić, mag.edu.art.hist.

Izložba je realizirana u suradnji s Hrvatsko-njemačkim društvom Split.