Mala škola sociologije: Sociološka i povijesna analiza izbornih kampanja u suvremenoj Hrvatskoj

Udruga Imaginacija - splitsko društvo sociologa u suradnji s Klubom mladih Split organizira seriju tematskih predavanja „Mala škola sociologije“ koje jednom mjesečno održavaju profesori i studenti Filozofskog fakulteta.

Nakon uspješno održanog četvrtog predavanja „Društveni položaj i perspektive mladih visokoobrazovanih osoba“, u ponedjeljak, 25.5.2015. u 19 h u prostorijama Kluba mladih Split (Ruđera Boškovića 20/II - Split 3) održat će se peto predavanje "Male škole sociologije": Sociološka i povijesna analiza izbornih kampanja u suvremenoj Hrvatskoj

Peto predavanje, ujedno i posljednje prije ljetne pauze, održat će prof.dr.sc. Dražen Lalić.         

Izborna kampanja kao kulminacija svrhovite komunikacije o politici izaziva velik interes različitih društvenih znanstvenika u zemljama pluralističke demokracije. Kod sociologa se navedeni interes posebno odnosi na dijaloško-demokratsku dimenziju kao jednu od dvije osnovne dimenzije fenomena izborne kampanje (druga je utilitarističko-marketinška) koja se odnosi na raspravu između političkih aktera, masovnih medija i javnosti o ključnim pitanjima i problemima društva te njegovom razvoju u konkretnim političkim i društvenim okolnostima.

U predavanju se izlažu ključni rezultati istraživanja izbornih kampanja u Hrvatskoj kao zemlji u tranziciji odnosno konsolidaciji demokracije, koja su provedena od početka 90-ih godina prošloga stoljeća do sredine ovoga desetljeća. Naročita se pažnja usmjerava na raščlambu međuodnosa kampanja i širih društvenih konstelacija kao i za to vezanih promjena; analizira se ne samo kako su ključna obilježja toga složenog konteksta (rat i poraće, konsolidacija demokracije, svekolika društvena kriza, europeizacija i globalizacija, itd.) utjecala na kampanje, nego i vice versa - kako su (neke) izborne kampanje bitno intervenirale u poticanju ili ometanju demokratskoga i drugoga razvoja suvremenoga hrvatskog društva.