Split ima sluha za - tabu!

Nekoliko stotina posjetitelja koji su prošetali Multimedijalnim kulturnim centrom u prva dva sata ovogodišnje Neafirmirane umjetničke scene su pravi pokazatelj koliko ovakve manifestacije nedostaju Splitu. NUS je po drugi put otvorio svoja vrata mladim umjetnicima i u prostorijama MKC-a im omogućio izlaganje radova od 11. do 18. siječnja.

Tema NUS² je tabu i način na koji ga umjetnici doživljavaju. Uz izloške, posjetitelji mogu svaki dan pogledati i performanse, a jedan od performera, Dženan Hadžihasanović iz Color Crewa je opisao njihovo viđenje tabua kao autocenzuru.
- Tabu nije univerzalan, ali nije ni osobno mišljenje, on je generalan i polazi iz naših kuća i života općenito, ne umjetnosti. Emina Huskić, Emir Mutevelić i ja smo došli na poziv Branka Cerovca jer smo prije nekoliko mjeseci u Puli dobili nagradu za svoj performans. O tabuu smo promišljali neko vrijeme i on je nastao netom pred NUS. Željeli smo vidjeti kako Splićani reagiraju na grljenje i ljubljenje u obraz. Bilo je oko 300 ljudi i samo su mi se dvije čudne situacije dogodile, jedna djevojka i jedan momak su me poljubili u usta, a jako malo ljudi nije željelo nikakav kontakt.

Tamara Bilankov je studentica diplomskog studija Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i predstavila je svoje viđenje tabua kroz izložak Temperatura.
- Željela sam demistificirati tabu; kada počinje razgovor, prestaje tabu – to mi je bila glavna točka. Štednjak je objekt koji prikazuje tabu kao i osjećaje, temperaturu tabua. Sve ploče na štednjaku su upaljene na maksimum i zato je nemoguće u potpunosti se približiti zvuku razgovora koji je sakriven iza vrata štednjaka.

Pleteni identiteti su objekti kojima je Tonči Kranjčević Batalić prikazao objekte iz svijeta seksualne industrije.
- Pletenje pruža vrijeme za promišljanje, potrebno je vrijeme da bi oni nastali, dok je danas seks instantno serviran. Dok traje pletenje, promišljam o rodnom identitetu i „gej estetici“, načinu na koji se egzaltira muževnost i proizlaženju rodova iz osobnog iskustva.

Kustosica i direktorica NUS-a, Nina Jurić, je pohvalila profesore FFST-a i UMAS-a za pružanje potpore u obliku savjeta (iako je izostala formalna potpora).
- Na ideju za pokretanje festivala sam došla kad sam shvatila da fali suvremene umjetnosti u Splitu. Ima puno mladih umjetnika koji doma drže radove i nemaju ih gdje izložiti.

Uz Ninu koja na projektu radi cijelu godinu, treba spomenuti Kristinu Trifunović i Anu Šunjić, te Branka Cerovca koji je uz Ninu selektirao izloške. Naime, nakon uspjeha prvog NUS-a, pristiglo je preko 200 radova iako organizatori nisu očekivali da će se festival širiti izvan granica Splita, a kamoli poprimiti međunarodni karakter. Program i sve informacije o festivalu Neafirmirana umjetnička scena možete pronaći na www.nus.hr/

ČITAVU GALERIJU S OTVARANJA POGLEDAJTE NA NAŠOJ FACEBOOK STRANICI