Debi sopranistice Nele Šarić u naslovnoj ulozi te maestra Vetona Marevcija kao dirigenta u La traviati

Na pozornicu Hrvatskog narodnog kazališta Split izvedbom u utorak 21. ožujka vraća se La traviata, belkantističko remek-djelo Giuseppea Verdija, najpopularniji i najizvođeniji operni naslov. U predstavi koja je, u režiji Roberta Boškovića, premijerno izvedena u studenom prošle godine kao dirigent debitira maestro Veton Marevci te sopranistica Nela Šarić u naslovnoj ulozi pariške kurtizane Violette Valery.

Ostali protagonisti su tenor Max Jota u ulozi Alfreda, Marko Lasić kao Giorgio Germont, te Dora Jana Klarić (također debitantica), Vlatko Belas, Felipe Čudina, Lovre Gujinović, Matija Škiljo, kao i još jedna debitantica Rahela Ujević, ostali solisti te Orkestar, Zbor i Balet HNK Split.

Na osnovu drame Dama s kamelijama Alexandre-a Dumasa sina, Verdi i njegov libretist Francesco Maria Piave napravili su svevremensku, dirljivu glazbeno-scensku priču o žrtvi i iskupljenju, hipokriziji konvencionalnog buržoaskog morala, no prije svega o ljubavi. Nakon neuspjeha praizvedbe 1854. La traviata je sljedećim produkcijama osvojila srca ljubitelja operne umjetnosti da bi postala najomiljeniji operni naslov što je ostala do današnjih dana. U središtu radnje je pariška kurtizana Violetta Valéry i njena ljubav s Alfredom Germontom koje se ona, na molbu njegova oca, odriče kako bi sačuvala obiteljski ugled Germontovih. Traviata je, uz Rigoletta i Trubadura, općenito smatrana „najzrelijom žetvom talijanske romantične melodrame“ s tim da je ova opera najelegantnija i najprofinjenija među spomenute tri.

Maestro Veton Marevci, stalni dirigent Zbora Opere HNK Split, ovom izvedbom debitira kao dirigent ovog velikog opernog naslova. Rođen u Karlovcu 1992. Veton Marevci diplomirao je orkestralno dirigiranje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kod Uroša Lajovica i Mladena Tarbuka. Od 2020. je dirigent zbora HNK Split, dirigirao je splitsku praizvedbu Cherubinijeva Rekvijema u c-molu i Verdijevom operom Krabuljni ples. Suradnju s Zagrebačkom filharmonijom započeo je 2015. kao asistent dirigenta, a od 2018. ravnao je izvedbama Orffove kantate Carmina Burana i Mozartove Čarobne frule. Ravnao je i drugim orkestrima u regiji, uključujući Simfonijski orkestar HRT-a i Slovensku filharmoniju. Godinama je bio umjetnički voditelj Karlovačkog komornog orkestra i asistent dirigenta u Akademskom zboru Ivan Goran Kovačić.  Uz Ivana Repušića, jedini je dirigent koji je dobio nagradu Mladi glazbenik godine, koju mu je za 2018. dodijelila Zagrebačka filharmonija.

Sopranistica Nela Šarić rođena je u Zadru, a obrazovanje je započela na Muzičkoj školi Blagoja Berse u Zadru da bi ga nastavila na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje je magistrirala u klasi prof. Cynthie Hansell Bakić. Tijekom svojeg školovanja, glas je usavršavala na Velškoj međunarodnoj akademiji za glas kod renomiranog verdijanskog tenora Dennisa O'Neilla i talijanske sopranistice Nuccie Focile.

Karijeru je započela pjevajući u operama i koncertima diljem Hrvatske i Europe. Osvojila je mnoge nagrade, uključujući prvu nagradu žirija i nagradu Tokyo Metropolitan Opera Foundation na natjecanju Riccardo Zandonai u Italiji, apsolutnu pobjedu na Stuart Burrows Voice Awards u Walesu i drugu nagradu žirija na Otto Edelmann natjecanju u Beču. Istaknuti nastupi su uloga Contesse Almavive u operi Figarov pir na New Generation Festivalu u Firenzi, cover za ulogu Violette u Verdijevoj La traviati za Velšku Nacionalnu Operu, uloga Musette u Puccinijevoj La Boheme u Sendaiju te Gilde u Verdijevom Rigolettu u Nagoyi u Japanu, Faure-ovog Requiema s New York’s West Village Choraleom, te praizvedba uloge Anđe u Strmićevoj operi La Madre Slava uz Simfonijski orkestar i zbor HRT-a. Nastupala je sa svim istaknutim orkestrima i ansamblima u Hrvatskoj, snimila je i nosač zvuka zadarskih baroknih skladatelja 19. stoljeća pod palicom Mo Ede Mičića, kao i nosač zvuka za japansko tržište koji se snimio u svrhu pomoći oboljelima od depresije, te je nastupila na brojnim koncertima pjevajući renesansnu glazbu uz priznatog lutnjistu Edina Karamazova.

Velika imena glazbene industrije s kojima je surađivala, uključuju dirigente, kao što su: Riccardo Muti, Ivan Repušić, Lorenzo Tazzieri, Jonathan Santagada, Michael Conley, Guido Mancusi, Jose Gomez, Mladen Tarbuk, Tomislav Fačini, Edo Mičić, Saša Britvić, režisere Sarah Crisp, Yasuhiro Miura, Ignacio Garcia, Victoria Stevens, Sandra Martinović, Krešimir Dolenčić i Dora Ruždjak Podolski, te vokalne trenere Joyce Fieldsend, Gareth Jones, Julian Smith, Della Jones, David Gowland, Gareth Morell, Anthony Negus, Marco Canepa, Pierre Maurice Barlier, Tanya Harrison i Jacqueline Pischorn. Bila je sudionicom Masterclassa Raine Kabaivanske, Susan Bullock, Nelly Miricioiu, Ryland Daviesa, Annemarie Zeller, Larry Allan Smitha, Benno Scholluma, Mary Logan-Hastings, Helene Lazarske i Judith Kopecky.

Nela Šarić nagrađena je Grbom Grada Zadra kao Laureatkinja za uzorne uspjehe i rezultate postignute u području glazbene kulture.

FOTO: Maja Prgomet