Ove nedjelje počinju peti "Dani nove glazbe Split", festival suvremene glazbe, koji će se održavati na dvije lokacije, u foyeru HNK i Muzeju grada Splita.
Nedjelja (24.11.)
Foyer HNK Split, 19:30 h
Zagreb Trio (HR)
Zagreb Trio, mladi ansambl koji iza sebe već ima nastupe na svim važnijim hrvatskim festivalima kao i snimanje za njemački radio SWR splitskoj će publici predstaviti djela hrvatskih skladatelja Ruždjaka i Detonija kao i duboko transcendentalni zvučni svijet latvijskog skladatelja Pēterisa Vasksa, s pravom jednog od najprominentnijih živućih skladatelja s baltičkog područja.
Ponedjeljak (25.11.)
Muzej grada Splita, 19:30 h
Laura Levai Aksin, flaute, elektronika (RS)
Flautistica Laura Levai Aksin rođena je Subotičanka koja je nakon studija flaute u Novom Sadu obrazovanje, a zatim i karijeru uspješno nastavila u Francuskoj posebnu je ljubav razvila prema najzahtjevnijem dijelu flautističke glazbene literature, onom suvremenom. Na njezinom programu tako će se i u Splitu naći primjeri najinteresantnijih suvemenih pristupa flauti: od onih velikana Luciana Beria i Karlheinza Stockausena do prvaka avantpop-a Jacoba TV-a, ali i novo djelo hrvatskog skladatelja Tibora Szirovicze za flautu i elektroniku.
Srijeda (27.11.)
Muzej grada Splita, 19:30 h
Papandopulo kvartet (HR)
Splitskoj publici predstavit će se Papandopulo kvartet sa programom suvremenih djela hrvatskih skladateljica i skladatelja za kvartet saksofona, s naglaskom na skladbe u kojima se mogu pronaći elementi crossovera: od već proslavljenih Šest krokija Borisa Papandopula do najnovijeg djela mlade hrvatske jazz-glazbenice i skladateljice Lane Janjanin. Na programu su još i djela Sande Majurec, Mirele Ivičević, Margarete Ferek-Petrić, Mladena Tarbuka i Tene Borić.
Subota (30.11.)
Muzej grada Splita, 19:30 h
Gryllus Samu and Split Soundpainting Orchestra (HU/HR)
Nakon uspješne prve radionice soundpaintinga u sklopu prošlogodišnjih Dana Nove glazbe Split mladi splitski glazbenici ove će se godine ponovno okupiti da bi nastavili istraživanje ovog univerzalnog jezika za live - kompoziciju te će prezentirati rezultate trodnevne radionice pod vodstvom mađarskog soundpaintera, skladatelja i bas gitarista Samua Gryllusa. Soundpainting je univerzalni jezik znakova za live - kompoziciju namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima i vizualnim umjetnicima kojeg je 1974. u radu sa jazz orkestrom koncipirao i do danas newyorški skladatelj Walter Thompson.
Soundpainting jezik trenutno obuhvaća više od 1200 znakova koje koristeći geste rukom i tijelom daje “real-time skladatelj” odnosno Soundpainter, indicirajući tako vrstu specifičnog i/ili aleatoričkog materijala koji se očekuje od izvođača. Soundpainting zahtjeva od izvođača odmak od poznatog i predvidivog te posvetu svakom pojedinačnom kreativnom aktu bez znanja o tome kuda vodi, a jednako nepredvidiv je i za skladatelja soundpaintera koji uvijek komponira samo s onim što se dogodi u datom trenutku. Rezultat su dinamični dijalozi između skladatelja i članova ansambla odnosno spontane real-time kompozicije u čiji uzbudljivi nastanak na vrlo jednostavan način može biti uključena i publika.