Nakon osam festivalskih dana i isto toliko predstava prikazanih u službenoj konkurenciji ocjenjivački sud odlučio je nagradu Marul za suvremeni dramski tekst dodijeliti tekstu Potop Mirana Kurspahića, a Potop u režiji autora Kurspahića u izvedbi Umjetničke organizacije KUFER i Teatra &TD dobio je i Marula kao najbolja predstava u cjelini. Najbolja pak predstava po ocjeni gledatelja je 260 dana nastala po dokumentarnom zapisu Marijana Gubine, u režiji Dražena Ferenčine i produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku, nagradu dnevnog lista Slobodna Dalmacija, generalnog mediskog pokrovitelja Festivala za najbolje glumačko ostvarenje dobila je Alma Prica.
Ocjenjivački sud nagrade Marul djelovao je u sastavu: Jakša Fiamengo, književnik, redoviti član HAZU; Ivana Vujić, redateljica, redovna profesorica na Fakultetu dramskih umetnosti, Beograd; Lana Šarić, dramatičarka; Milan Štrljić, glumac, izvanredni profesor na Umjetničkoj akademiji, Split; Davor Špišić, pisac. Slijede njihove odluke i obrazloženja:
Izbor predstava za ovogodišnji, 25. festival “Marulićevi dani” pokazuje da kazališta i umjetnici više i sustavnije nego ranije kao predmet svog umjetničkog čina i djelovanja izabiru neposrednu zbilju, bez obzira je li u pitanju suvremeni tekst ili, što je češći slučaj, novo čitanje klasičnih predložaka.
Također, valja istaknuti pohvalnu festivalsku praksu prezentacija svih nacionalnih studija glume, uz čitanja drama autora nagrađenih nagradom “Marin Držić”. Isto tako, kao posebnost ovogodišnjih “Marulićevih dana” ističemo zanimljiv projekt “Srce na sceni” u režiji Slavka Sobina i izvedbi zbora i dramske grupe Udruge osoba s cerebralnom paralizom SRCE iz Splita.
Izražavamo žaljenje što na festivalu nije nastupila predstava “Vincent” autorice i redateljice Olje Lozica, u produkciji HNK Ivan pl. Zajc iz Rijeke, iako je bila uvrštena u program.
Marul za suvremeni dramski tekst dodjeljuje se tekstu “Potop” Mirana Kurspahića, u autorovoj režiji i koprodukciji Umjetničke organizacije KUFER i Teatra &TD. Kroz autentičnu priču o velikoj zagrebačkoj elementarnoj nepogodi autor secira društvene i obiteljske odnose u tom vremenu, vješto ih dramaturški povezujući s aktualnim zbivanjima.
Marul za adaptaciju dodjeluje se Ani Prolić za tekst “260 dana” po dokumentarnom zapisu Marijana Gubine, u režiji Dražena Ferenčine i produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku. Potresna sjećanja dječaka - žrtve rata autorica dramaturški iznimno snažno i spretno pretače u emotivni prikaz sudbine jedne obitelji, dajući glumačkog ansamblu priliku za snažne i uvjerljive uloge.
Marul za najbolju predstavu u cjelini dodjeluje se predstavi “Potop” u režiji Mirana Kurspahića i koprodukciji Umjetničke organizacije KUFER i Teatra &TD. Odlična sinergija fino nijansirane glumačke igre, relevantnog predloška i promišljene režije rezultirala je jednostavnim i osebujnim, a istovremeno snažnim kazališnim doživljajem. Ovaj kazališni pristup opću društvenu zbilju duhovito i životno pripovijeda kroz intimno i pojedinačno, čime uspješno dopire do gledatelja.
Marul za režiju dodjeluje se Reneu Medvešeku, za režiju predstave “Kristofor Kolumbo” Miroslava Krleže, u produkciji Zagrebačkog kazališta mladih. Metafora otkrivanja Novog svijeta poslužila je redatelju da mladog Krležu još jednom učini aktualnim, postavljajući vječna pitanja o dilemama s kojima se društvo i pojedinac u njemu suočavaju. Ova produhovljena i izuzetno dojmljiva predstava rezultat je vještog vođenja ansambla, točne dramaturgije i ukupnosti korištenja svih kazališnih elemenata.
Nagrade Marul za glumu dodjeljuju se Almi Prici za ulogu Marijane Margetićke u predstavi “Vučjak” Miroslava Krleže, u režiji Ivice Buljana i produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu te Deanu Krivačiću za ulogu Luje u predstavi “Potop” autora i redatelja Mirana Kurspahića i koprodukciji KUFER-a i Teatra &TD.
Alma Prica prednjači u sjajnom glumačkom ansamblu interpretacijom lika koji organski proizlazi iz izuzetno složenog svijeta Krležinih junaka. Demonstracijom raskošne lepeze glumačkih stanja Alma Prica pokazuje majstorsko umijeće gradiranja lika, od slomljene žene do eruptivne osobnosti u borbi za preživljavanje u nemilosrdnom provincijskom miljeu koji nam je prepoznatljiv i danas.
Dean Krivačić svojom minucioznom glumačkom intepretacijom Luje uspijeva se nametnuti kao pokretačka energija cijele predstave. Spretno varirajući između uloge obiteljskog čovjeka i odgovornog pojedinca, koji se altruistički angažira u borbi za opće dobro, Dean Krivačić oživljava moral ispravnog čovjeka u turbulentnom, teškom i nezahvalnom vremenu.
Nagrada Marul za umjetničko ostvarenje dodjeluje se ansamblu predstave “Evropa” Ivane Sajko, u režiji Primoža Ekarta i koprodukciji Imaginarnog i Cankarjevog doma. Procjep između civilizacijskih dostignuća te povijesnih i ratnih trauma europskog kontinenta i naroda na njemu danas potiče pitanja o izglednom urušavanju svih europskih vrijednosti pa i same ideje Europe. Glumački ansambl putem monologa i songova suvereno je i plastično približio strategije visokih politika razini običnog čovjeka.
Nagrada žirija čitatelja dnevnog lista Slobodna Dalmacija, generalnog medijskog pokrovitelja 25.Marulićevih dana nagradu za najbolje glumačko ostvarenje dodijelili su glumici Almi Prici za njeno tumačenje lika Marijane Margetićke u drami Vučjak Miroslava Krleže u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Žiri je radio u sastavu: Snježana Kaštelan, Ivana Crvelin, Viktor Mimica, Danijela Tomić-Zuanin i Anđelko Stojkić, a odluku je donio jednoglasno.
Gledatelji 25. Marulićevih dana su nakon svake izvedbe imali priliku ocijeniti predstave ocjenama od jedan do pet. Najvišu prosječnu ocjenu od 4,93 dobila je predstava 260 dana u izvedbi HNK u Osijeku, a prosječna ocjena svih predstava na 25. Marulićevim danima bila je 4.38.